Thursday, July 22, 2010

SONY NEX5

Ello..tok nak story sikit eh....syss...last saturday ya nak...masa dinner ya...adalah seorang insan tok mbak kemre barunya...gia rupanya Sony NEX5 nak mala ditangga dalam website...bangga rasa megang Sony ya..ehehe..maklumla mahal...(2x gaji basic aku kali..parai kitai)..tapi best woo...setting sikda macam2...semua auto..sikda perlu gago2 nak setting...tapi gambar power mcm DSLR.....bebenar ku megang alu lupa aku dengan kemre dirik mpun...ehehhee...
kemre tok walau sik makey flash gambar nya superb...terang..noise pun kurang..pecah pala ku nangga...nang best teknologi Sony tok...(over puji pulak..nangis Canon ku maca tok lak)...built-in flashnya pun boleh tahan...kalah flash dslrku..huhuhuhu..sedih nangga...color vivid...and ownernya madah flashnya boleh di cabut dan dimasuk view finder...nah...nak kah dah jadi dslr..apa beza ya dgn dslr nak? alang2 nak juak..lens pun dapat tukar...mun engkah lens nak besar2 ya sik tau aku agik..sik nampak body NEX 5 tok agik....memandangkan aku hanya dapat try test sik sampey 1 jam...tapi aku lom puas ati...sikpa la..sebab insan ya adik aku mpun..ehehehehe...so ada peluang aku explore nya agik...
well well well....sikpa...i tetap ngan Canon aku...saja aja muji Sony ya tek..mungkin ada kawan2 yang macam post aku tok kelak berminat...

Aku berik 4 bintang dari 5 kepada SONY NEX5 tok...

sony NEX5


sony NEX5

Sony NEX5

12 comments:

Abg.Syuk said...

so maok jump???

Vivian said...

NANG KACAK! yg ptg nya cute mcm pen-1!! maok!1

Norris Thomas said...

Abg Syuk...racun kau eh....

Beautiful Stranger..beli la..kacak..worth buying..

Willie a.k.a Reptoz said...

Still aku suka Nikon. Old timer dlm dunia photography.

Kenny De said...

hehe.. kumpul jak sen ya bro..hak3! pa-pa pun try lok C905..hehe..wpun ya hnya kamera phone :)

AmirFX said...

Wahhh... Menar pdh dirik.. Salu jak nangga iklan lam tenet.. Cemya upanya idup2 duhal...

Jesson Balaoing said...

magnificent camera!

JESSON said...

thank for visit!

James Kabaq said...

Nang best!!!

Patutlah mahal ahakss!!!

F. said...

Kamek ada nangga video pasal Nex5 and Nex3 and mmg best gila la..

About beza dgn DSLR bagi kmk sendirik, mungkin tok ada relation with practicality. Chewah.. Sbb mun super duper pro tok macam Amri Ginang sidak sik kisah pakey (point and shoot) pun kamera ambik gambar sbb bagi sidak pakey apa pun no problem. lagikpun size point and shoot camera tok kecik bah. sik perlu nak berat2 embak DSLR....

Sebagai pengguna Sony yang ada la pengalaman makey Nikon DSLR kawan2 macam D40, D60, D80, D90 D300, D3000 and Canon DSLR kawan2 macam 1000D, 350D and 5D MK II (tok nang best camera 5D MK II tok!) kmk rasa, untuk affordable pun DSLR family yang super best mmg Sony la. In term of processing nya cepat, White balance yang built in dalam Sony mmg best. Tok based on experience kmk la. Tapi element tok boleh kita ubah pakey dgn bantuan editing juak actually.. ;)

Abg.Syuk said...

nono.... full frame ya... coba u test a900 + any FF CZlens.. hehehe

phil said...

Aku pun ada hati mahu beli, tp........